Lang, heel lang geleden is er een tijd geweest dat
rechts-conservatieve politici zich inspanden om te zorgen dat er geen
bloot op TV kwam. Bloot had toen nog iets aantrekkelijks omdat het niet mocht. Dat is vandaag heel anders. Als vandaag een
rechts-conservatieve politicus een afbeelding van een schaars geklede vrouw op
een kermis vermoedt, dan moeten de billen en borsten bloot. Idem als moslima’s
gaan zonnebaden in een zedig badpak. Het gaat er niet om dat bloot toegelaten
is, neen, bloot moet kunnen en om te bewijzen dat bloot moet kunnen, is
bloot nu verplicht. Het is aandoenlijk te zien hoe onze politici zich vandaag inzetten voor
onze duur bevochten zedeloosheid. Zedeloosheid is niet
zomaar toegelaten, ze is verplicht!
Veronderstel dat je in het regenachtige Avondland geen werk
meer vindt en je besluit te emigreren naar het zonnige Vrijheidsland. Op een
vrije dag wil je wel eens naar het strand. Nu moet je weten dat de
Vrijheidslanders vroeger een zwembroek droegen, maar in de jaren ’60 verwierven
ze hun vrijheid en sindsdien lopen ze liever in adamskostuum, poedelnaakt dus. Je
denkt dat de vrijheid ook op jouw zwembroek van toepassing is, maar dat had je
verkeerd gedacht want daar komt de politie. De agent wijst met zijn matrak naar
je schamel broekje en vertelt je dat er een nieuwe wet gestemd is. Je kan kiezen: slip uit en wandelen in je volle glorie of je
kan maar beter ophoepelen. Wellicht vind je de Vrijheidslanders een beetje
autoritair maar dat heb je helemaal verkeerd begrepen: ze zijn net heel verdraagzaam! Je hebt zelf het vrijheidsideaal van de Vrijheidslanders getart door zo op het
strand te verschijnen. Je bent gewoon niet aangepast.
Eerlijk gezegd, we hebben ze niet nodig, die moedige kruisvaarder-politici die ten strijde trekken tegen hijabs en boerkinis. Het is een vreselijk zwaktebod: wetten
invoeren die er nooit waren om aan een sociaal zwakkere groep te tonen wie er
de baas is: het is een teken dat je twijfelt aan je leiderschap. We verstaan onder westerse waarden liberté, egalité en fraternité maar blijkbaar gelden die niet voor gasten. In feite toont de moslimcultuur respect voor enkele westerse waarden die we inmiddels afgevoerd hadden: vroomheid, zedelijkheid en respect voor de lichamelijkheid van de vrouw.
Ik zou graag moedige politici vinden die de strijd inzetten tegen: (1) de commercieel-decadente cultuur die in de media alle aandacht opeist, die wel subsidies ontvangt maar de maatschappij niets wezenlijks bijbrengt (2) de vreselijk afstompende TV programma’s die onze jeugd bekijkt, en waar de schunnige moppen beter voorbereid zijn dan de quizvragen (3) de wansmakelijke kledij die kritiekloos voor zeer veel geld aan jongeren mag verkocht worden (4) de decadente ‘copulatieprogrammas’ (zoals dating naked) op de commerciële zenders waar mensen in beeld komen die moeten kiezen met welke onbekende ze de volgende nacht het bed zullen delen. Dat is toch afstompend en wansmakelijk? Seks krijgt in deze programma's een welhaast dierlijk trekje.
Ik zou graag moedige politici vinden die de strijd inzetten tegen: (1) de commercieel-decadente cultuur die in de media alle aandacht opeist, die wel subsidies ontvangt maar de maatschappij niets wezenlijks bijbrengt (2) de vreselijk afstompende TV programma’s die onze jeugd bekijkt, en waar de schunnige moppen beter voorbereid zijn dan de quizvragen (3) de wansmakelijke kledij die kritiekloos voor zeer veel geld aan jongeren mag verkocht worden (4) de decadente ‘copulatieprogrammas’ (zoals dating naked) op de commerciële zenders waar mensen in beeld komen die moeten kiezen met welke onbekende ze de volgende nacht het bed zullen delen. Dat is toch afstompend en wansmakelijk? Seks krijgt in deze programma's een welhaast dierlijk trekje.
Wie zich wil inzetten voor het Avondland en haar westerse
waarden, kan maar beter deze laatste thema’s ter harte nemen. Het is trouwens een goede manier om de wind uit de zeilen van de radicalisering te halen. In een
strijd tegen een waarden-loze consumptiecultuur die geen respect toont voor vroomheid
of zedelijkheid, zijn we trouwens objectieve bondgenoten met de ‘nieuwe’ Avondlanders. Maar dat betekent niet dat er geen pijnpunten zijn: voor echte integratie moet er nog veel meer gebeuren.
Zie ook
mijn blogs: “Vormen van verdraagzaamheid” en “Waarom de migrantenintegratie moeizaam verloopt”.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten